تمرین اول
تعریف اشارهگر و استفاده از آن: یک اشارهگر به عنوان متغیری از نوع integer تعریف کنید و مقدار آن را به یک عدد دهی (مثلاً 42) اختصاص دهید. سپس مقدار اشارهگر را چاپ کنید.
تمرین دوم
تغییر مقدار یک متغیر با استفاده از اشارهگر: یک متغیر integer تعریف کنید و مقدار آن را از کاربر بگیرید. سپس از یک اشارهگر استفاده کنید تا مقدار متغیر را دو برابر کنید و مقدار جدید آن را چاپ کنید.
تمرین سوم
آرایهها و اشارهگرها: یک آرایه از اعداد integer تعریف کنید و سپس از یک اشارهگر استفاده کنید تا مقدار هر عضو آرایه را چاپ کنید.
تمرین چهارم
تابعها و اشارهگرها: یک تابع بنویسید که دو متغیر integer را به عنوان ورودی دریافت کند و مقدار آنها را با یکدیگر عوض کند. از اشارهگرها برای پاس دادن و بازگرداندن مقادیر استفاده کنید.
تمرین پنجم
آلوکیشن حافظه در زمان اجرا (Dynamic Memory Allocation): یک اشارهگر به یک متغیر integer از طریق تابع malloc اختصاص دهید و سپس مقدار آن را تغییر دهید و چاپ کنید. پس از استفاده از اشارهگر، حافظه را با استفاده از free آزاد کنید.
معادل لغوی فارسی به انگلیسی:
اشارهگر : Pointer – آلوکیشن : Allocation – متغیر : Variable – تابع : Function – بازگرداندن : Return – آرایه : Array – رشته : String – لیست پیوندی : Linked list
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
- توجه داشته باشید که به علت جلوگیری از کپی متن پروژه این فایل فقط بصورت anti copy ارائه میشود.
- رمز: www.protamrin.ir